Търсене в този блог

вторник, 15 май 2012 г.

Пъстърва в маслено-бадемов сос с гарнитура пресни картофи

     Не веднъж съм ви споделяла колко обичаме да хапваме риба у дома, по ред причини -  рибата е вкусна, полезна, диетична и бърза за приготвяне храна. А най-хубавото от всичко е, че научихме и Аида да я обича. Милото с охота си изяжда една цяла риба ако има тази възможност, стига мама да й я почисти :) Дори от градината ми казват, че само тя яде риба, когато имат един път седмично в менюто.
      Обикновено залагам на по-лесните за приготвяне риби, като лаврак, сьомга, тилапия, хек. Рядко взимам пъстърва, тъй като съм установила, че малко повече ми мирише на риба, а и така и не уцелих достатъчно добър начин за приготвяне. Когато хапваме навън пъстърва винаги е с маслено-бадемов сос и много ми харесва. Реших да си я приготвя у дома, за да разнообразим малко рибното меню. Порових се в интернет за рецепта, но така и не открих това, което търсих и реших да импровизирам. Получи се точно този вкусен сос, който харесвам и с него за мен пъстървата придоби съвсем друго амплоа.  


Продукти:

3-4 филета от пъстърва
80 гр. масло
1 кг. дребни пресни картофи
чесън на прах
черен пипер
сол

продукти за соса:

50 гр. филирани бадеми
70 гр. масло
3-4 стръка копър
сокът от 1/2 дребен лимон
2 с.л. готварска сметана
черен пипер


     Измийте дребните картофки. Сложете ги в тава. Поръсете със сол, черен пипер и чесън на прах. Разхвърляйте около 50 гр. парченца от маслото по повърхността и печете в силно загрята фурна на 220 градуса, докато омекнат и добият карамелен загар. 
  Измийте филетата от пъстърва, поръсете ги със сол и черен пипер и ги запържете в тиган с останалото 30 гр. масло за по 2-3 минути от страна. 
  Извадете рибата, намалете силата на котлона на минимум и запечете филираните бадеми за половин минута в сухия тиган. Добавете 70 гр. масло и бъркайте, докато се стопи. Изстискайте сокът от половин дребен лимон. Сгъстете соса с 2 с.л. готварска сметана и поръсете с черен пипер и нарязания на ситно пресен копър. Отдръпнете от котлона. 
    Поднесете блюдото като полеете филето от пъстърва с маслено-бадемовия сос и отстрани аранжирате печените пресни картофи.

     Да ви е сладко!

14 коментара:

  1. Изглежда доста апетитно с тази златиста коричка - и картофките, и рибката :) Харесвам пъстърва, но досега не съм приготвяла нищо с нея - смятам от тази рецепта да започна :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Just V., много се радвам, че ти хареса рибката. Сигурна съм, че и на вкус ще е така :)

      Изтриване
  2. Ани, чудесен е сосът :)
    И в комбинация с пъстървата и картофките е приказка!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Ани, великолепна е тази пъстърва! Много вкусно е при теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оо Lety, и при теб и при теб :)
      Пъстървата е много вкусна наистина. Благодаря ти!

      Изтриване
  4. Ох ох Ани, изглежда ужасно вкусно! Страхотна идея исъчетание, ще си купя една пъстървичка, много ми се прияде :)
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ани, много обичам рибка, а твоята изглежда не само вкусна, но и красива в комбинация с тези, пресни картофки. Прекрасен ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, комбинацията е много добра. Опитай! Прекрасен и на теб

      Изтриване
  6. Голям почитател съм на пъстървата, а с този сос съм сигурна, че е много вкусна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, значи няма как да не ти хареса тази рецепта :))аз тепърва я преоткрих.

      Изтриване
  7. Приказно, справила си се страхотно.
    Как ми се иска да съм ти на гости.:)))))

    ОтговорИзтриване